La Cave de Bucarest – primitor local / club bucureştean din cartierul Militari, oferă generos invitaţilor săi nu doar specialităţi gastronomice de excepţie (inspirate de reţete franceze de top), ci şi, periodic, întâlniri live cu muzica de calitate: în ceea ce ne interesează, jazzul!
Astfel, în seara de sâmbătă 18 mai a anului de graţie 2024, a fost rândul quartetului „Django Sound” să ne farmece auzul cu douăsprezece momente de încântare. Liderul grupului, violonistul Costinel (Constantin) Mirea, o veritabilă forţă – muzicală – a naturii s-a vădit ca şi cu anterioare prilejuri un super-virtuoz al arcuşului şi un improvizator mereu inspirat, animat de o necontenită inventivitate. Născut la data de 9 martie 1984 în Bucureşti, Costinel Mirea aparţine unei familii de muzicieni cu o tradiţie de peste o sută de ani, el fiind nepotul cunoscutului violonist şi dirijor Constantin Mirea şi fiul renumitului contrabasist Marian Mirea. Între preocupările sale se află concomitent mai multe multe genuri muzicale: clasic, klezmer (muzică tradiţională instrumentală evreiască), swing modern, jazz manouche, ethno-jazz şi muzică pop, fiind considerat actualmente unul dintre cei mai tehnici violonişti din Romania. Ţinuta artistică, implicarea afectivă investită în interpretările sale au fost recompensate de-a lungul carierei cu numeroase premii. În anul 2003 a obţinut prin concurs Bursa Integrală de Studii în SUA la Universitatea de Muzică din Louisiana. A frecventat numeroase masterclass-uri, în jazz şi muzică clasică: în ţară – cursuri de măiestrie cu Ştefan Gheorghiu şi Rudolf Stamm, iar în străinătate cu Eugen Sârbu (Marea Britanie), James Alexander (SUA), Semion Yaroshevich (Israel). A îmbrăţişat şi domeniul de activitate didactic.
În formula de componenţă aliniată în concertul din 18 mai, quartetul i-a cuprins, alături de liderul violonist Costinel Mirea, pe fratele acestuia, contrabasistul Cristian Mirea, pe iscusitul ghitarist Titi Dinescu şi pe bateristul Ionel Tănase (Tase) – cu toţi reliefându-se prin intervenţii solistic – improvizatorice, dar cu deosebire strălucind violonistul şi ghitaristul!
Auditorii au apreciat versiunile de aranjament conferite de Costinel Mirea unor teme foarte conoscute, precum „SATIN DOLL” de Duke Ellington, „I WILL WAIT FOR YOU” de Michel Legrand, „TEA FOR TWO” – autor Vincent Youmans, şlagărul lui Nicolae Kirculescu „HEI, COŞAR, COŞAR”, ca şi popularul imn creştin al lui John Newton „AMAZING GRACE”.
Alte piese, de obârşii diferite, între care cele numite „CIOCÂRLIA” de Angheluș Dinicu, „BLUES FOR MOŞU” – compozitor Costinel Mirea, „AMAPOLA” de Joseph Lacalle, „THE CONTINENTAL” – autor Con Conrad, au fost convertite la rândul lor în idiom jazzistic.
Iar ultimele trei momente muzicale ale programului au provenit la rându-le, din tot atâtea surse: „SWEET GEORGIA BROWN” – autori Ben Bernie / Maceo Parker [swing], „MINOR SWING” celebră creaţie a lui Django Reinhardt şi Stéphane Grappelli [jazz manouche] şi „Capriciul nr. 24” de Niccolo Paganini [muzică clasică].
În finalul acestor rânduri admirative, fie-ne permis a stărui asupra bucuriei neistovite, asupra trăirii intense – atribute incontestabile ce au însoţit benefic împlinirea creativă a întregului program oferit de „Django Sound” în seara de 18 mai pe podiumul localului / club La Cave de Bucarest. Local / club diriguit cu mână fermă de Mihai Focşa care, de altfel, a fost cel ce l-a convocat cu amintitul prilej pe Costinel Mirea.
Florian Lungu
24 mai 2024
Foto: Marilena Avram
0 Comentarii